Aimdigital gebruikt cookies om je surfervaring te verbeteren. Meer informatie   ACCEPTEER
 

Digitale strategie

Het digitale luik van een marketingstrategie is vandaag niet meer weg te denken. Het aanbod in kanalen, formaten en tools is enorm geworden. Mensen passen zich vandaag snel aan op nieuwe innovaties. Denk aan smartphones, social media of de toename van e-commerce. Hierdoor is het koopproces van klanten ingewikkeld geworden, en dan spreken we nog niet over de massale online concurrentie... De juiste doelgroep bereiken, op de juiste plaats en het juiste moment vereist daarom meer research & analyse, maar vooral ook de digitale knowhow om de juiste beslissingen te nemen. Zo bekom je een sterk digitaal plan op maat, afgestemd op jouw doelstellingen.

Jouw digitale strategie in 3 stappen.

Nee, je ontvangt van ons geen oneindig document dat na enkele weken al stof zal pakken. Integendeel, want dat probleem komen we vaak tegen en willen we koste wat kost vermijden. Wat willen we dan wel doen? Ervoor zorgen dat jouw digitale strategie niet alleen inzicht geeft, maar zich ook duidelijk vertaalt naar de onmiddellijke uitvoering ervan. We gaan daarom te werk in 3 belangrijke fases:

  • Research en analyses.
  • Uitwerking van de digitale strategieën en tactieken.
  • Executie en opvolging.

 

Passie is onze drijfveer om een sterke digitale strategie op poten te zetten.

Klantengedrag is continu in verandering en jouw concurrenten zitten natuurlijk ook niet stil. Het is daarom onze verantwoordelijkheid als digitaal bureau om fors bij te leren over nieuwe digitale trends en technologieën. En dat nemen we heel serieus: wanneer we niet aan onze laptop werken, zitten we waarschijnlijk te lezen over funnels en customer journeys. Elke dag leren we bij en investeren we in learning sessies, research, ontwikkeling, software en tools. Zo kunnen we steeds de beste opties op tafel leggen. 

Van strategie naar uitvoering.

Na de strategische invulling, shiften we onmiddellijk naar de uitvoering ervan. Ook na de uitvoering blijven we de digitale strategie volgen. Dit doen we via check-in momenten op een gewenst ritme. Zo ontstaat er voldoende flexibiliteit om de digitale strategie bij te sturen op basis van de online resultaten en mogelijke nieuwe opportuniteiten.

Een digitale strategie
voor jouw bedrijf?

Contacteer ons