Aimdigital gebruikt cookies om je surfervaring te verbeteren. Meer informatie   ACCEPTEER
12/01/2020

Wat zijn Gallery Ads in Google Ads?


Hoe werkt het?

Een gallery advertentie bestaat uit een swipeable carousel met afbeeldingen. Gebruikers kunnen doorheen afbeeldingen swipen of erop klikken om de afbeeldingen te vergroten. Een CTA [call-to-action] om naar de site te gaan van de adverteerder zal eveneens worden weergegeven op het einde van de gallerij. Gallery Ads zullen voorlopig enkel beschikbaar worden in de toppositie van Google Search en ze  zullen op dezelfde manier worden aangerekend in de veiling zoals tekstadvertenties.

Voorbeeld van Google Gallery Ad:

Waarom is dit belangrijk?

Afbeeldingen drijven interacties, denk maar aan Shopping Ads. Bovendien zal dit de evolutie van search beinvloeden waar voorheen Google Search enkel vertrouwd was in een last-click attributiemodel. Dankzij de komst van Gallery Ads kunnen we nu visuele search ads inzetten die een verhaal vertellen, de branding versterken of een specifieke producten voorstellen.

"Gemiddeld zullen advertentiegroepen met 1 of meerdere Gallery Ads 25% meer interacties, klikken en swipes ontvangen in de toppositie van Google Mobile Search"

Kortom: we vermoeden dat Gallery Ads geen extra directe conversies zal genereren maar eerder zal zorgen voor meer assisterende conversies hoger in de funnel. De selectie van adveretentietypes verwerken we ook mee in de digitale strategie.

 

Blijf op de hoogte van nieuwe case studies, marketing tools en inzichten.

E-mail (*)