Aimdigital gebruikt cookies om je surfervaring te verbeteren. Meer informatie   ACCEPTEER
15/02/2020

Waarom zijn CPC's op LinkedIn hoger dan Facebook Ads?


Het LinkedIn netwerk heeft in vergelijking met Facebook een lager aantal actieve gebruikers. Linkedin had in 2019 ongeveer +260 miljoen maandelijkse actieve gebruikers en Facebook maar liefst een dikke 1.56 biljoen maandelijkse actieve gebruikers. Een gigantisch verschil dus! Hoe heeft dit invloed op jouw advertentiekosten?

Eigenlijk heel simpel: zoals veel advertentieplaatsingen online kan je ook op Linkedin en Facebook bieden in de vorm van een veilingsysteem voor de beschikbare plaatsingen. Vervolgens kan je jouw advertentie weergeven aan actieve gebruikers. Gezien de hoeveelheid adverteerders allemaal samen bieden op dezelfde aantal advertentieplaatsingen gaan de kosten dus omhoog. Zoals eerder vermeld heeft Facebook maar liefst +1,56 biljoen maandelijkse actieve gebruikers. Daarom zijn er veel meer advertentieplaatsingen beschikbaar op Facebook en zijn daarom de CPC's lager op Facebook dan op Linkedin.

Laat hoge CPC’s je niet afschrikken.

Een slecht presterende Facebook campagne kan je nog altijd meer kosten dan een goed presterende  Linkedin campagne. We mogen ook niet vergeten dat de targetingmogelijkheden op Linkedin niet van de minste zijn. Zo kan je bijvoorbeeld targetten op basis van bedrijf, functie en branche. Deze targeting is uniek in tegenstelling tot de targetingmogelijkheden van andere online kanalen. Dit is te danken aan de uniekheid van Linkedin als enige social media kanaal waarbij profielen in feite digitale cv’s zijn.  Dit brengt een hoop opportuniteiten met zich mee wanneer je advertentiedoelstellingen zijn gericht op het bereiken van professionals.

Blijf op de hoogte van nieuwe case studies, marketing tools en inzichten.

E-mail (*)